Elever och vårdnadshavare

Elever
Elever ska må bra och känna sig trygga i skolan varje dag. Alla elever har rätt att kunna delta på planerad undervisning, oavsett om de har astma, allergi, celiaki eller något annan funktionsnedsättning.

Klasskompisar
Har någon i din klass astma, allergi, celiaki eller intolerans? Få tips på hur du hjälper dina klasskompisar att må bra i skolan.

Att tänka på i skolan

Vårdnadshavare
Vad kan du som vårdnadshavare göra? Lär dig mer om vilka krav du kan ställa på skolan och hur du gör för att stötta ditt barn.

För vårdnadshavare

quiz
Vad kan du om diagnoserna astma, allergi, celiaki och intolerans? Testa din kunskap och gör quizet nu!

Quiz

Allergirond för elever
Hur tillgänglig är din skola idag? Kartlägg situationen på er skola med en allergirond för elever.

Allergironden

Rättigheter i skolan
Vilka rättigheter har elever i skolan? Lär dig mer om vilka förväntningar elever och vårdnadshavare kan ställa på skolan.

Rättigheter i skolan